A legújabb felmérések szerint, ha a gyerekek naponta fogyasztanak almalevet, az segít megelőzni az asztma tüneteinek a kialakulását.
Egy korábbi kutatás során Dr. Seif O. Shaheen és kollégái arra a felismerésre jutottak, hogy az alma rendszeres fogyasztása megóvja a felnőtteket az asztma tüneteinek kialakulásától. De számos más tanulmány is hasonló eredményre jutott, vagyis a nagyobb mennyiségű gyümölcsfogyasztás jobb tüdő működést eredményezett.

Préselve az igazi!
A kutatók elképzelhetőnek tartják, hogy a gyümölcsben megtalálható antioxidáns semlegesíti a rendkívül ártalmas oxidációs hatásokat, amit a különféle szennyeződések váltanak ki, ezáltal pedig csökkenhetnek az állandó gyulladás és az asztma egyéb tünetei. Az antioxidánsok egyébiránt meglehetősen nagy mennyiségben fordulnak elő az almában. A kutatók 2640 gyermeknél vizsgálták a különböző gyümölcsök hatását az asztmás tünetekre.
A felmérésben résztvevő gyerekek életkora 5 és 10 év között volt. Érdekes, hogy az alma természetes formájában való elfogyasztását követően nem tudtak kimutatni semmiféle pozitív hatást az asztmás tünetekre. Viszont amikor a gyermekek 100 százalékos almalevet fogyasztottak napi rendszerességgel egy hónapon keresztül, akkor átlagosan 47 százalékkal csökkent a ziháló légzésük. "Ez egy kicsit rejtélyes" - nyilatkozta Dr. Seif O. Shaheen, de hozzátette, lehetséges, hogy a gyümölcslé nagyobb mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat, mint maga a gyümölcs.

A banán is befutó?
A szakemberek azonban inkább a felmérés eredményére hívták fel a figyelmet, vagyis azt javasolják, hogy az asztmás tünetek enyhítésére almalevet kell inni. "Egyelőre csupán a két dolog közti összefüggést mutattuk ki, a pontos magyarázat, a bizonyíték és az okozatbeli kapcsolat feltárása a későbbiekre marad" - nyilatkozta Dr. Seif O. Shaheen. A vizsgálatok során kiderült az is, hogy ha a gyerekek naponta legalább egy banánt fogyasztottak, akkor jelentősen csökkent a nehéz, ziháló légzésük azokhoz képest, akik csupán havonta egy banánt fogyasztottak el.
Viszont a banánról soha, semmilyen korábbi tanulmány nem mutatta ki, hogy a fogyasztásával enyhülnének az asztmás tünetek. A kutatás vezetője, Dr. Seif O. Shaheen is úgy vélte, hogy az eredmény kevéssé meggyőző. A kutatók egy évvel később újra megkeresték a vizsgálatban résztvevő gyerekeket, hogy kiértékeljék az adatokat, és vajon az almalének valóban tartós hatása van-e. Ha bebizonyosodik a tartós hatás, akkor a következő lépcső a klinikai, vagyis ellenőrzött körülmények között végrehajtott vizsgálat lesz. Addig pedig az előzetes eredmények állnak rendelkezésre, és a javaslat, hogy fogyasszunk almalevet.