|
Ételek, amelyek fokozzák a férfiasságot
2010-01-13 14:40:00
A prosztatarák megelőzése céljából számos élelmiszer védőhatását tesztelték már, hogy még teljesebbé tegyék a terápiát.
Különös figyelmet fordítottak az E-vitamin, a szelén, a D-vitamin, a zöld tea, a szója és a likopin emberi szervezetre gyakorolt pozitív hatására. Sajnos vannak olyan élelmiszerek, amelyekről még nem készült megfelelő számú vizsgálat, pedig feltételezhetően nagyon jó hatással vannak a prosztatabetegségekre, ilyen például a gránátalma. Egyelőre sajnos a táplálékok hatóanyagairól még csekély számú adat áll rendelkezésre ahhoz, hogy minden lehetséges védőfaktorra fény derüljön, de a közeli jövőben egészen biztosan megszületik majd egy bővebb „lista” azokról a természetes összetevőkről, amelyek a prosztatarák megelőzésében és a gyógyításában is kiemelt szerepet játszhatnak. Addig érdemes odafigyelni a bizonyítottan jótékony hatású élelmiszerek fogyasztására – tanácsolja dr. Babai László, az Oxygen Medical prevenciós szakértője.

Ételek, amiket minden férfinak ismernie kellene
- A prosztata megnagyobbodása lassabban kialakuló tünetekkel járó folyamat, amelynek megelőzésében és kezelésében a már említett rendszeres nemi életen kívül ajánlott módszer az intimtorna (ennek már férfiaknak kidolgozott változata is ismert), és a szűk alsónemű, nadrág kerülése. Akár erről a jelenségről, akár gyulladásról beszélünk, rendelkezésre áll néhány olyan természetes anyag, amelyek gyógyhatásai bizonyítottak!
- Mogyoró, dió, és telítetlen zsírsavakat tartalmazó olajak (például olíva, szezám).
- A keresztesvirágúak (brokkoli, kelbimbó, kelkáposzta) védőanyaga a diindolmetán, a szójáé pedig a genisztein. Ezek az anyagok olyan fehérjék termelődését serkentik, amelyeknek kémiai kölcsönhatása hozzájárul a prosztatarákot okozó sejtek terjedéséhez.
- Tengeri alga, tengeri halolaj, magas jód és szeléntartalmuk miatt.
- Kisvirágú füzike – a gyógynövényből lehet teát főzni (1/4 liter forró vízhez 1 púpozott teáskanál füzike, amiből egy csészét éhgyomorra, egy csészét vacsora előtt fogyasztunk), de kapható tabletta formájában is.
- Tökmag, a tökmagolaj és az ezt tartalmazó szerek.

- A paradicsom magas likopintartalma miatt védőhatású. A Harvard Orvosi Egyetemen kimutatták, hogy azoknál a férfiaknál, akik paradicsom alapú élelmiszereket fogyasztottak heti két alkalommal vagy többször, azoknál 34%-kal csökkent a prosztatarák kockázata, mint azoknál, akiknek ez nem szerepelt az étrendjében.
- A szója a növényi ösztrogén tartalma miatt jelentős szerepű a védelemben. Egyes kutatók szerint a magas szójafogyasztásnak köszönhető, hogy Japánban, 100 000 férfiból mindösszesen 4 hal meg prosztatarákban, összehasonlítva ezt a nyugati országokkal, ahol ez az arány 17 a 100 000 –ből.
- A törpepálma a legtöbbet kutatott, prosztata-megnagyobbodás kezelésére alkalmas gyógynövény. Termései 1,5%-ban a tesztoszteron metabolizmusába bekapcsolódó zsírsavakat és szterolt tartalmaznak, gátolják a prosztatamegnagyobbodásért is felelős dihidrotesztoszteron képződését. A gyógynövény 50 százalékkal csökkentette az éjszakai vizelések számát és 42 százalékkal mérsékelte a hólyagban maradó vizelet mennyiségét is.
- A csalán kivonata gyulladáscsökkentő hatóanyagokat tartalmaz, amelyek csökkenteni képesek a prosztatasejtek anyagcseréjét és növekedését, s ezzel a gyulladások és a megnagyobbodás rizikóját is. A törpepálmával kombinálva hatása megsokszorozódik.
- Kitűnő fertőtlenítő hatású és vizelethajtó a medveszőlő, amellyel azonban óvatosan kell bánni, mert nagyobb mennyiségben májkárosító hatású, ezért teáját egy hétnél tovább ne fogyasszuk!
Szerző: Viki
2010-01-13 14:40:00
cikkajánló
 |
 |
| Az emberi test - Bevezetés az emberi anatómiába |
Flourish - Élj boldogan! |
 |
 |
| 25 módszer az emberek megnyerésére |
Gulliver, az oroszlán |
|
|