2012. május 22. Júlia, Rita napja bejelentkezés regisztráció

img_96x62 Ementaly
A sajton minden játékfordulóban egy újabb lyuk jelenik meg. A feladatod,...
img_96x62 Szerelmi orákulum
A szívügyek szinte mindig, mindenkit foglalkoztatnak: a facérok és...

Kezdd a napot kávéval!

Igen eltérő a szakemberek véleménye a kávéról: egyes kutatók egyértelműen a káros hatásait emelik ki, míg mások tompítják a negatív jellemzőket. Az igazság valahol a kettő között mozog.
Cikk Küldése e-mail: Küldés
megosztás

Kutatások a kávé körül

A kávénak különféle jótékony hatása van, ugyanakkor hátrányokat is felsorolhatunk. A jelenlegi felmérésben a kutatók olyan embereket vizsgáltak, akik vagy koffeines, illetőleg koffeinmentes kávét fogyasztottak. A vizsgálatot Esther Lopez-Garcia, a madridi Universidad Autonoma kutatójának a vezetésével folytatták le. A szakemberek több mint 84 ezer nő és több mint negyvenegy ezer férfi életét követték nyomon, a nőket 1980 és 2004 között, míg a férfiakat 1986 és 2004 között.

Az eredményekből kiderült, hogy a rendszeres kávéfogyasztás, aminek a mennyisége lehet akár napi hat csésze is, nem hozható közvetlen összefüggésbe a középkorú résztvevők idő előtti elhalálozásának a kockázatával. Mindazonáltal tény, hogy a kávéfogyasztóknál és különösen a nőknél kis mértékű csökkenést lehet tapasztalni a szívbetegségektől bekövetkező halálozási arányban. A kutatók nem találtak közvetlen összefüggést a kávéfogyasztás, valamint a rákos betegségektől bekövetkező halálesetek között sem.
-A felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy a kávéfogyasztásnak nincs hátrányos hatása - nyilatkozta Esther Lopez-Garcia. -Sőt, úgy tűnik, hogy a hosszú távú kávéfogyasztásnak némi jótékony hatása is van" - tette hozzá a kutatónő. A kutatók között hosszabb ideje vita van már arról, hogy a kávéfogyasztásnak milyen egészségre gyakorolt hatása van. A vita különösen a koffein serkentő hatásáról, valamint az egyéb összetevők hatásáról folyik.

 

 

Mennyi kávét iszol?

A vizsgálat résztvevői több kérdőívet töltöttek ki arról, hogy milyen gyakorisággal isznak kávét, illetve milyen étkezési szokásaik vannak, dohányoznak-e vagy szednek-e valamilyen gyógyszert. A kutatók azután kiértékelték a kérdőíveket, és a halálozási kockázatot vizsgálták a felmérés időszakában mind a kávéfogyasztók, mind a kávét nem fogyasztók között. Az eredmények arról tanúskodnak, hogy azoknál a nőknél, akik naponta két-három csésze kávét isznak rendszeresen, 25 százalékkal kisebb a szívbetegségektől bekövetkező halálesetek száma, mint azoknál a nőknél, akik egyáltalán nem isznak kávét. A kutatók csekély mértékű csökkenést regisztráltak a férfiak esetében is, de ez nem volt statisztikailag jelentős. A koffeinmenetes kávét fogyasztók körében az általános halálozási kockázat kis mértékű csökkenését figyelték meg. A vizsgálatban résztvevő nők főként ápolónők voltak, míg a férfiak főként orvosok, fogorvosok.

Néhány felmérés megállapította, hogy a kávé kiváló antioxidáns forrás, hatékonyan megvédenek a szabad gyökök egészségkárosító hatásaitól. A szabad gyökök ugyanis káros hatással vannak a sejtekre, és valószínűleg szerepet játszanak a szívbetegségek, a rákos megbetegedések kialakulásában. A napjainkban megjelenő tanulmányok inkább vegyes képet vázolnak fel a kávé egészségre gyakorolt hatásáról.

Szerző: Viki
Forrás: Elixír
2009-05-18 06:40:00
Címkék: kávé, tea, alkohol, dohányzás, gyógyszer, fájdalomcsillapító, altató, függőség, betegség, drog
cikkajánló

Feliratkozás hírlevélre

e-mail cím: