2012. május 23. Dezső napja bejelentkezés regisztráció

img_96x62 Napi szerencseszám
Minden szám sajátos rezgésekkel rendelkezik, és ennek megfelelően egyedi...
img_96x62 Ementaly
A sajton minden játékfordulóban egy újabb lyuk jelenik meg. A feladatod,...

Aki többet eszik, fiút szül?

Kutatási eredmények alapján a szakemberek azt állítják, hogy a kismamák várandósság előtti étrendje hatással lehet a születendő kisgyermek nemére!
Cikk Küldése e-mail: Küldés
megosztás

A felmérés adataiból az derült ki, hogy a jó étvágyat megőrizve káliumban gazdag étrenddel, ami tartalmazza a banánt is, a reggeli étkezést semmi esetre sem kihagyva sokkal nagyobb valószínűséggel születik fiú.

 

 

Meggyőző módszerek

A brit kutatók úttörő munkát végeztek, ugyanis első alkalommal mutattak ki embereknél közvetlen összefüggést a nők étrendje és a születendő gyermek nem között. Egyelőre azonban ez nem számít még tudományos bizonyítéknak, mindazonáltal elegendő bizonyító erejű adat áll a kutatók rendelkezésére.

Ezek az adatok pedig arról tanúskodnak, hogy sokkal nagyobb valószínűséggel születik fiú gyermek, ha az édesanya hosszabb időn keresztül, tápanyagokban gazdag étrendet fogyasztott. Könnyen lehet tehát, hogy a tápanyagok hozzák a fiúkat. Fiona Mathews, az Exeter Egyetem kutatója, és a felmérés vezetője azt állítja, hogy az eredmények arról is meggyőzték a szakembereket, hogy a fiú embriók kevésbé életképesek abban az esetben, ha az őt tápláló környezetnek alacsony a cukorszintje.

Az édesanya kihagyott étkezései pedig könnyen a csökkenő vércukorszintet eredményezhetik. Dr. Tarun Jain a chicagói Illinois Egyetem professzora, a szakma egyik legnagyobb specialistája szkeptikus volt, amikor először hallott a kutatás témájáról. De a felmérés dokumentációját áttekintve hangsúlyozta, hogy a kutatást jól előkészítették, megfelelő volt a kivitelezés is, és érdemes volna további vizsgálatokat elvégezni, hogy valóban bizonyítást nyerjen az elmélet.

 

 

Aki többet eszik fiút szül?

Az elmélet pedig nem feltétlenül annyira erőltetett, ahogy elsőre hangzik. A férfi spermái határozzák meg ugyan a születendő gyermek nemét, de könnyen lehetséges, hogy az édesanya által elfogyasztott tápanyagok olyan változást idéznek elő a szervezetében, aminek a hatására könnyebben befogadja a férfi kromoszómákat. "Ez egyébként egy rendkívül érdekes kérdés, és nincs tudomásom arról, hogy végzett valaki kutatásokat ennek tisztázására" - nyilatkozta Dr. Tarun Jain.

A felmérésben 700 kismama vett részt, akiknek ez volt az első terhességük, és nem tudtak a születendő gyermek neméről sem. A kutatók a teherbe esést megelőző időszak étkezési szokásairól kérdezték a résztvevőket. Az adatokból kiderült, hogy a nagyobb kalóriamennyiséget fogyasztó kismamáknak 56 százalékban született fiú gyermekük, míg a kevesebb kalóriával is elégedett kismamáknak csupán 45 százalékban született fiú gyermekük.

Azoknak a kismamáknak pedig, akik napi rendszerességgel fogyasztottak gabonapelyheket reggelire 87 százalékkal nagyobb valószínűséggel született fiú gyermekük, ellentétben azokkal, akik csupán hetente egy reggelen ettek gabonapelyheket. Az is az adatokból derült ki, hogy a fiú gyermek esetén a kismamák 300 milligrammal több káliumot juttattak a szervezetükbe átlagosan naponta a lányos anyákhoz képest. A fiús édesanyák körülbelül 400 kalóriával fogyasztottak többet naponta, mint a lányos kismamák.

A tudósok álláspontja

Természetesen ez nem jelentheti azt, hogy az édesanyák bármilyen egészségtelen diétába kezdenek, hogy megváltoztassák a születendő gyermekük nemét. A lehetséges magyarázatok közül a kutatók egy egyszerű okot fogadnak el: a fiúk fizikai testfelépítése sokkal erősebb, emiatt az édesanyáknak több kalóriát kell juttatni a szervezetükbe. Másrészt a kismamák életében a teherbe esés előtt számos olyan esemény történik, ami hatással van az életére, étrendjére, ami végeredményben hatással lehet a születendő gyermek nemére is.

Szerző: Viki
Forrás: Elixír
2009-01-30 06:40:00
Címkék: baba,babavárás,terhesség,szülés,fiú,lány,táplálkozás, baba-mama
cikkajánló

Feliratkozás hírlevélre

e-mail cím: