2012. május 23. Dezső napja bejelentkezés regisztráció

img_96x62 Napi szerencseszám
Minden szám sajátos rezgésekkel rendelkezik, és ennek megfelelően egyedi...
img_96x62 Szerelmi orákulum
A szívügyek szinte mindig, mindenkit foglalkoztatnak: a facérok és...

Védd a szíved vörösborral!

A legújabb vizsgálatok is megerősítették azt a köztudott tényt, hogy a vörös borban található természetes összetevők segítenek megóvni a szívet az öregedési folyamat káros hatásaitól.
Cikk Küldése e-mail: Küldés
megosztás

A vizsgálat kulcsa a resveratrol nevű molekula, amely a vörös szőlőben és a vörösborban található meg. A resveratrol pontos hatásmechanizmusa ma még nem ismert, de a tudósok azt feltételezik, hogy aktiválja a SIRT1 nevű gént, mely a fehérjék családjába tartozik, és feltételezhetően a hosszú életet segíti elő.

 

 

Lassítsd az öregedést!

A vizsgálatok során resveratrolt juttattak középkorú egerek étrendjébe. Az eredmények szerint a molekula látványos hatással volt az öregedésért felelős gének aktivitására. Hasonló eredmény mutatkozott akkor is, amikor a kalóriamegvonás génekre gyakorolt hatását vizsgálták. A kevés kalóriabevitellel ugyanis lassul az öregedés folyamata. A legmeglepőbb az volt, hogy a resveratrol a szívműködésben bekövetkező, az öregedéssel együtt járó folyamatokra van hatással, pontosan ugyanúgy, ahogy a kalóriamegvonásnál tapasztalták.

Korábban mindenki az örök ifjúság szerét kereste, napjainkban a kutatók inkább azt mondják, hogy az emberi élet minőségének és hosszúságának a kiterjesztése a cél. Állatkísérletekből az derült ki, hogy a nagy mértékben lecsökkentett kalóriamennyiségtől sokkal tovább éltek az állatok, mint ha normális étrenden tartották volna őket. A hosszabb életnek viszont a folytonos éhségérzet az ára. A resveratrol nagy mennyiségben fordul elő mind a szőlőben, mind a vörös borban, és ez a tény keltette fel a nagy gyógyszergyártók figyelmét is, ennek folyományaként meglehetősen nagy összegeket áldoznak a kutatásokra.

 

A jövő titka

A kutatásokból az derült ki, hogy a nagy mennyiségben adagolt resveratrol meghosszabbítja a muslicák életét, illetőleg megakadályozta a zsíros étrenden tartott egerek idő előtti elpusztulását. Ebben a vizsgálatban viszont a kutatók jóval kevesebb resveratrolt adagoltak az állatoknak, mint a korábbi felmérések során. "Már az alacsonyabb mennyiségben a szervezetbe juttatott resveratrol lassítja az öregedés néhány folyamatát, ami nagyon hasonlít a kalóriamegvonás hatásaihoz" - nyilatkozta Tomas Prolla, a Wisconsin egyetem professzora, a kutatás tanácsadója.

A resveratrol szívre, izmokra és agyra gyakorolt hatását olyan módon vizsgálták a kutatók, hogy megnézték, az öregedési folyamat során mely gének működnek, és melyek azok, amik inaktívvá válnak. A szívben például ezer fölött van azon gének száma, melyek funkciója a kor előrehaladtával változik. A következő években számos vizsgálatot folytatnak még le a resveratrol hatásáról, hiszen a cél egy gyógyszer kifejlesztése, ami kereskedelmi forgalomba hozható.

Szerző: Viki
Forrás: Elixír
2009-01-26 06:40:00
Címkék: vörösbor,szőlő,egészség,szív,megelőzés,infarktus,stressz
cikkajánló

Feliratkozás hírlevélre

e-mail cím: